سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه سوپ پیاز فرانسوی

یه پیشنهاد دارم برای شما عزیزان، قبل ازآنکه تصمیم به درست کردن هرغذایی داشتید درباره ی خواص و ویژگی های غذای مورد نظر تحقیق کنید. چرا این پیشنهاد رو به شما عزیزان دادم؟ به علت آنکه شما برای تهیه آن غذا بسیار راغب می شوید. هیچ زمان فراموش نکنید واقعا با عشق درست یک غذا بسیار حائز اهمیت است. چرا که این علاقه و حوصله در طعم غذا بسیار تاثیرگذار است. مطمئنا همه ی ما این کار را تا به حال یا انجام نداده ایم و یا تنها چندین بار. اما تنها یک بار این روش رو امتحان کنید و من به شما قول می دهم خانوم هایی که به آشپزی علاقه ندارند بسیار علاقه مند خواهند شد. و خانم هایی هم که علاقه مند یادگیری آشپزی هستند هم غذای فوق العاده ای را آماده خواهند کرد.

در اینجا قصد دارم روش تهیه یک سوپ فرانسوی که بسیار خوش طعم و مفید می باشد را به شماعزیزان آموزش دهم. اما قبل از روش تهیه قصد دارم روشی که برای پخت غذا توضیح دادم را با هم دیگر برای یک بار هم که شده امتحان کنیم. این سوپ در رستوران های لوکس فرانسوی به عنوان پیش غذا سرو می شود.

اول به دقت از خواص سوپ که همیشه به عنوان یک پیش غذای مناسب مورد استفاده قرار می گیرد را بازگو می کنم. در ضمن فیلم آموزش مرحله به مرحله ی تهیه سوپ پیاز هم در پایین صفحه در پایین صفحه در اختیار شما عزیزان قرار داده ام.

· تامین آب بدن با خوردن سوپ

دقت کردید هر زمان که مریض احوال می شوید پزشک به شما توصیه می کند سوپ بخورید. بله این به دلیل هیدراته شدن بدن به وسیله ی سوپ می باشد. تمام سوپ ها حداقل دارای 2 لیوان آب و سبزیجات مفید است. در نظر داشته باشید زمانی که فصل زمستان در منزل و محل کار که از وسایل گرمایشی مانند: شوفاژ، بخاری و یا شومینه استفاده می کنید خشکی بدن شما بیشتر خواهد شد که خوردن سوپ این مشکل رو حل می کنه.

· سوپ برای لاغری

بهترین پزشکان تغذیه برای ارائه یک برنامه خوبه غذایی بسیار سوپ را پیشنهاد می کنند. سوپ یک وعده ی بسیار کم کالری و همراه همیشگی دوستاران رژیم هست. به صورت تقریبی در هر 300-200 گرم سوپ از 30 تا 150 کالری موجود می باشد. معمولا سوپ مفید حاوی سبزیجات مفید بسیار و بدون نشاسته و چربی می باشد. در همین جا یک موضوع را ذکر کنم. برخی از ما مثل خودم عاشق سوپ سفید هستند اما دقت کنید کره و خامه ای را که استفاده می کنید به میزان کنترل شده ای باشد چرا که این 2 ماده کالری غذا را بالا برده.

· سوپ یک وعده ی کامل حساب می شود

زمانی که سوپ میل می کنید احساس سیری شدیدی دارید به دلیل آنکه معده را پر می کند. دلیل این احساس سیری آب و فیبر موجود در سوپ می باشد. همان 300 گرم سوپ حاوی 30 درصد فیبر دارد که نیاز روزانه ی بدن ما را تامین می کند.

· سوپ شامل تمام ویتامین ها و املاح مدنی

هر نوع از سوپ دارای یک یا چندین نوع سبزیجات و یا حبوبات می باشد که همه ی این ها سرشار از مواد معدنی و ویتامین می باشد. به طور مثال همین سوپ پیازی که من قصد دارم به شما عزیزان آموزش دهم شامل مقدار زیادی آنتی بیوتیک برای بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنتی بیوتیک می باشد.

· سوپ به عنوان یک ملین استفاده می شود

خیلی از ما دستگاه گوارشی داریم که شاید خوب کار نکند. این موضوع خیلی آزار دهنده می باشد. شما با خوردن یک کاسه سوپ به دلیل فیبر و آب زیادی که دارد می توانید این مشکل را حل کنید

· سوپ برای پیشگیری از بیماری های جدی

خوردن سوپ باعث تغذیه ی رگ های شما می باشد. مواد غذایی موجود در سوپ از اضافه وزن ،برخی از سرطان ها و... جلوگیری می کند. به دلیل آنتی اکسیدان های موجود در سبزیجات مانند بتاکاروتن. عناصر گوگردی موجود در سوپ پیاز و کلم . موجب کاهش کلسترول خون، فشار خون بالا، دیابت و ...

حالا موتوجه خواص انواع سوپ ها به خصوص سوپ پیاز شده اید؟ پس بریم سراغ دستور تهیه:

مواد مورد نیاز برای تهیه سوپ پیاز فرانسوی

· 6 عدد پیاز بزرگ ( پیاز مورد استفاده زرد و یا قرمز باشد)

· 4 قاشق غذاخوری روغن زیتون

· 30 گرم کره

· 1 قاشق چایخوری شکر

· 2 عدد سیر

· 8 فنجان آب گوشت و یا مرغ

· برگ رزماری

· مقداری آویشن تازه و در صورت موجود نبودن 1 قاشق چایخوری آویشن پودری

· نصف قاشق چایخوری فلفل

· 8 برش نان فرانسوی و باگت

· پنیر پارمسان یک بسته

مراحل تهیه سوپ پیازفرانسوی

مرحله ی اول: در مرحله ی اول باید پیازها را کاراملی کنید: 6 عدد پیاز را خلالی کنید سپس 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با حرارتی ملایم روی گاز قرار دهید بعد از داغ شدن پیازها را اضافه کنید.

مرحله ی دوم: پیازها را به آرامی حرارت دهید به گونه ای که حالت پختگی پیدا کند بعد از حدود 15 دقیقه کره را به پیازها اضافه کنید. انقدر پیازها را روی حرارت قرار بدهید تا به رنگ قهوه ای برسد یعنی تقریبا 15 دقیقه دیگر.

مرحله ی سوم: در این مرحله برای کاراملی کردن پیازها شکر و نمک را با یکدیگر اضافه نمایید. تا 15 دقیقه صبر کنید تا پیازها کاملا قهوه ای شود.

مرحله چهارم: 2 عدد سیر را کاملا ریز و خرد کرده و به پیازهای کاراملی اضافه کنید و حدود 2 دقیقه دیگر روی حرارت قرار دهید.

مرحله پنجم: در این مرحله آویشن و برگ رزماری را اضافه کرده. آب گوشت و مرغی که از قبل تهیه کردید را بجوشانید و اضافه کنید.

مرحله ششم: برگ های رزماری را در آورده مقدار فلفل را اضافه کنید و بگذارید آنقدر جوش بخورد که کمی سفت شود.

مرحله هفتم: در این مرحله زمانی که زیر سوپ را خاموش کرده اید. برش های نان های فرانسوی خود را آماده کنید و پنیر پارمسان را روی نان ها ریخته و با یک فویل روی آن ها را بپوشانید. سپس در طبقه وسط فر قرار دهید تا کاملا برشته شود.

برای دیدن فیلم تهیه سوپ پیاز فرانسوی کلیک کنید.

در نهایت آماده سازی این سوپ پیاز خیلی کار آسوده ای می باشد. تهیه این سوپ برای شما بسیار مفید می باشد به خصوص برای افرادی که سرما خوردند و یا آنفولانزا گرفته اند.