سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه معروف ترین غذای فرانسوی راتاتویی

امروز قصد داریم طرز تهیه یک غذای فرانسوی معروف را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. سوال اینجاست اسم این غذا چیه؟

 

رتتتویی، رتاتوئیل، رتاتویی ، تتت ...فکر کنم زبونتون گرفت. دوستان راستی کی کارتن معروف راتاتویی رو دیده؟ یادتون باشه این کارتن یک موش فرانسوی رو نشان می داد که سرآشپز بود. با تمام مشکلاتی که داشت سعی بر این داشت معروف ترین سرآشپز فرانسه بشه. راتاتویی نام یک خوراک روستایی فرانسوی هست. راتاتویی نشان گر یک خورشت با موادغذایی درشت می باشد. این یک غذای سنتی فرانسوی هست که روش های تهیه گوناگونی دارد. به طور مثال: در خوراک مرغ ایرانی هر شخصی ازیکسری سبرزیجات استفاده می کند و به هر شخصی به روش خودش درست می کند. اما ما قصد داریم طرز تهیه راتاتویی سنتی که توسط یک مادربزرگ فرانسوی تهیه میشه رو به شما عزیزان آموزش بدهیم.

 

همین حالا فصل درست کردن راتاتویی هست. یک خوراک کلاسیک فرانسوی که در نزدیکی های فصل تابستان یا اوایل فصل گرما تهیه می شود. این غذا با محصولاتی کاملا تازه و به روز مانند: گوجه فرنگی ، بادمجان، کدو سبز و زرد و فلفل های رنگی تهیه می شود. خیلی از خانم ها دوست دارند این غذای فرانسوی رو در یک رستوران لوکس فرانسوی بدون هیچ زحمتی میل کنند. به شخصه همیشه به دنبال یک رستوران لوکس فرانسوی بوده ام که دارای فضایی روباز باشد. اگر آخر هفته باشه برای تفریح و استراحت علاقه دارم به رستوران لوکس فرانسوی رسپی برم و در فضای باز این رستوران راتاتویی لذیذ این رستوران رو سفارش بدم و درکنار عزیزانم میل کنم.

حالا با این همه علاقه ای که به این غذا دارم و همیشه خوردن این غذا حالم خوب میکنه تصمیم گرفتم دیگه دینه خودم رو ادا کنم و طرز تهیه این غذای لذیذ فرانسوی رو به شما عزیزان آموزش بدم. به طور معمول این غذا بر روی اجاق گاز پخته می شود. هر کدام از سبزیجات همراه با روغن زیتون تفت داده می شود تا به درستی پخته شود. در پایان همه ی مواد را با یکدیگر ترکیب کرده و سس مخصوص را روی سبزیجات ریخته.

 

چه کسی این غذا را به بهترین نحو درست می کند؟

واضح هست که فرانسوی ها بهتر از هر کس می دونن چگونه این غذا رو درست کنند. فرانسوی ها بهترین روش طبخ برای راتاتویی را دارند. به این صورت که آن ها معتقد هستند هر کدام از سبزیجات را باید جداگانه کاراملی کرد و یا تفت داد. به دلیل آنکه زمان طبخ هر کدام از سبزیجات متفاوت هست، اگر همه ی این سبزیجات با همدیگر پخته شود غذا خوب تهیه نمی شود.

این دستور پخت کمی متفاوت از بقیه رسپی ها می باشد. همانطور که گفته شد سبزیجات را هر کدام تفت داده تا جایی که آب آن ها کشیده شود و حالت برشته بگیرد. این روش تهیه راتاتویی بسیار شگفت انگیز هست. طوری که همسرم همیشه به من میگه این بهترین غذایی هست که درست می کنی.

5 دلیل برای دوست داشتن راتاتویی

· راتاتویی یکی از غذاهایی است که به صورت مازاد سبزیجات دارد که این سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند. هر زمان به بازار کشاورزان سبزی صیفی جات رفتید و به خانه برگشتید آماده ی طبخ این غذا باشید.

· راتاتویی سبزیجات را به موادغذایی جادویی تبدیل می کند. حتی اگر به طور معمول شما عاشق بادمجان یا کدو نیستید شرط می بندم که شما از این راتاتویی لذت می برید.

· تمامی کسانی که وگان هستند از خوردن چنین غذایی لذت می برند

· این غذا هر مدت زمانی که بعد از طبخ بیشتر بماند خوشمزه تر خواهد بود

· برای تمامی کسانی که دارای رژیم غذایی هستند بسیار پیشنهاد می شود

· برای سلامتی بدن بسیار مفید است چرا که سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین های متفاوت می باشد

 

مواد لازم برای تهیه راتاتوی

این دستورالعمل شامل ترکیبات سنتی راتاتویی می باشد که عبارت است از:

گوجه فرنگی تازه

گوجه فرنگی تازه کلیدی در ساخت راتاتوی است که طعم تازه و سرزنده دارد، گوجه فرنگی را یا می توان رنده کرد و یا خیلی ریز. گوجه فرنگی را باید با پیاز و سیر بپزیم تا یک سس گوجه فرنگی مخصوص درست کنیم. البته یکسری برای زمان کمتر از کنسرو رب گوجه فرنگی استفاده می کنند که این کار زیاد دلپذیر نیست. ترجیحا از رب گوجه فرنگی تازه استفاده کنید. ولی در کل به شما پیشنهاد می شود گوجه فرنگی تازه را رنده کنید.

بادمجان

این ماده ی غذایی به دلیل سرخ شدنش غذایی دشوار شناخته شده اما اینگونه نیست. با یک فوت و فن می توانید به راحتی آسان کباب کنید حتی با یک اجاق گاز و یک توری معمولی.

کدو سبز و کدو زرد

من به شخصه عاشق ترکیب بصری کدو سبز و کدو زرد هستم. اگر قصد دارید جای هر دو نوع تنها یکی از آن ها را استفاده کنید هیچ اشکالی ندارد.

فلفل دلمه ای های رنگی

انتخاب با خودتان می باشد. خودم برای پخت از رنگ زرد، سبز و قرمز فلفل دلمه ای استفاده می کنم.

روغن زیتون

روغن زیتون یک روغن گیاهی فوق العاده که در این غذا در حد ضرورت از آن استفاده می کنیم. در نتیجه این رتاتویی که دستور پختش رو به شما عزیزان می دهیم دارای چربی نمی باشد. تک تک سبرزیجات را با کمی روغن زیتون کاراملی می کنیم و غذا کمی مزه ی گیاهی می گیرد.

سبزیجات و ادویه جات

استفاده از ریحان و ادویه تازه هرگز فراموش نشود. ما به یک مشت ریحان خرد شده، مقداری پونه کوهی، نمک، فلفل هم قرمز و هم سیاه . این طعم دهنده هایی است که طعمه راتاتویی را شگفت انگیز می کند.

چگونه راتاتویی درست کنیم؟

1. سبزیجات خود را بعد از ضدعفونی کردن ورقه ورقه کنید و در همین حین فر را داغ کنید

2. بادمجان ها را در یک ظرف جداگانه، فلفل های رنگی و کدو هم در ظرفی دیگر با کمی روغن زیتون کاراملی کنید. زمان طبخ بادمجان با کدو و فلفل متفاوت است. ظرف بادمجان را زودتر از روی اجاق گاز بر می دارید.

3. گوجه فرنگی تازه را که رنده و یا ریز کرده اید را روی اجاق قرار دهید

4. سپس سبزجات و کمی سیر را به سس گوجه اضافه کنید و به سرعت هم بزنید

5. بعد از این مرحله سبزیجات کاراملی شده را درون این سس گوجه مرتب قرار دهید

6. در آخر هم ریحان و چاشنی را اضافه کنید و بلافاصله میل بفرمایید

به همین سادگی و به همین خوشمزگی رتاتویی فرانسوی موش سرآشپز.