سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه یکی دیگر از غذاهای معروف ایتالیایی ossobuco

امروز در وبلاگ رسپی سعی بر این داریم طرز تهیه یکی دیگر از غذاهای معروف ایتالیایی رو به شما عزیزان آموزش بدهیم. اما قبل از آموزش تهیه این غذای معروف ایتالیایی لازم هست که تاریخچه و مواردی را راجع به این غذا بدانید. اوسوبوکو، با تمام انواع نادرست نوشته شده:

·         Osobuco

·         Ossobucco

·         اسسو بوکو

·         و ...

·         این کلمات از شناخته شده ترین کلمات ایتالیایی در جهان است.

این کلمه به معنای استخوان توخالی است و از نظر آشپزی به معنای غذای ایتالیایی ossobuco  است که ماده ی اصلی آن از جنس گوشت گوساله است، محبوبیت آن باعث شده است که اوسوبوکو به یکی از بهترین غذاهای سنتی ایتالیایی در جهان تبدیل شود. به همین دلیل به عنوان یک غذای رسمی در روز جهانی غذاهای ایتالیایی شناخته شده است. ماموریت این غذا حفاظت از اصالت و کیفیت غذاهای ایتالیایی است.

این غذا را ، هم می توانید طی مراحلی در منزل تهیه کنید و هم می توانید در بهترین رستوران مهرشهر که به تازگی پیدا کردم و اسمش هم رسپی هست سرو کنید.

چرا اوسوبوکو در سراسر جهان بسیار محبوب است؟

بر اساس شواهد تاریخی ، یک پاسخ واحد برای این سوال وجود ندارد. این غذا همراه با مهاجران ایتالیایی در حال مهاجرت بوده است. اما دستور پخت حداقل در قرن 19 مشهور شده است و در سراسر ایتالیا تهیه می شود. از جمله دلایل احتمالی محبوبیت ossobuco مطمئنا قیمت کم آن و راحتی نسبی در تهیه آن است. با این حال، هزینه پایین لزوما به معنای غذای فقیری نیست. این یک غذای ایده آل برای خانواده ها بوده همراه با risotto اغلب اوقات سرو می شود. این غذا در اصل یک غذای فصلی بوده، که در زمان زمستان روی اجاق های زغال چوب یا چوب ها پخته می شد که در گذشته نیز عملکرد گرم کردن خانه را داشت. تاریخچه این غذا داستان ها دارد که بعدا در یک مطلب مجزا همه ی تاریخچه رو برای شما عزیزان بازگو می کنم. به علت اینکه ما به شما قول دادیم طرز تهیه این غذای خوشمزه رو به شما عزیزان آموزش بدهیم پس کم کم بریم سراغ طرز تهیه.  قبل از روش تهیه بهتر است که بدونید به چه مواد اولیه ای برای تهیه این غذا نیاز دارید.

برای تهیه ossobuco چه مواداولیه ای نیاز داریم؟

مواد لازم:

·         1 شاخه رزماری تازه

·         مقداری آویشن تازه

·         مقداری میخک

·         برگ بو به تعداد 2 عدد

·         پنیر

·         یک ریسه مخصوص آشپزی برای بستن رزماری و ... به ساقه های گوشت

·         3 تکه گوشت گوساله که کاملا تر و تمیز شده باشد

·         نمک دریا و فلفل سیاه تازه

·         مقدار کمی آرد برای لایروبی

·         ½ فنجان روغن نباتی

·         1 پیاز کوچک که به صورت مکعب های کوچک خرد شده باشد

·         1 هویج کوچک که به صورت مکعب های کوچکی خرد شده باشد

·         1 ساقه کرفکس که به همان صورت مکعبی خرد شده باشد

·         1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

·         در صورت تمایل 1 فنجان شراب

·         3 فنجان عصاره آب مرغ

·         3 قاشق غذاخوری برگ جعفری خرد شده که تازه باشد

·         1 قاشق غذاخوری پوست لیمو

حالا نوبت به دستور تهیه این غذای خوشمزه و سنتی ایتالیایی با این مواد اولیه ایی که در بالا ذکر کردیم رسیده.

دستور تهیه ossobuco

مرحله 1: رزماری، آویشن، برگ خلیج و میخک را داخل پارچه پنیر قرار دهید و با ریسمان آن را ایمن کنید. این شبیه به یک دسته گل خواهد شد.

مرحله 2: در مرحله ی بعدی این معجونی که مثل گل درست کردیم رو باید وصل بدهیم به ساقه های گوشت گاو، این معجون را با ریسه های آشپزخانه به استخوان وصل بدهید. هر کدام از ساقه ها را با نمک و فلفل دلمه ای تازه خرد کنید. ساقه ها را در آرد غرق کنید و همه ی این ها را با هم بیش از حد تکان دهید.

مرحله 3: در یک قابلمه بزرگ هلندی روغن نباتی را مقداری گرم کنید بعد از آن ساقه های گوشتی که با گل ها گره خورده اند را به قابلمه داغ اضافه کنید تا زمانی که همه طرف آن را قهوه ای کنید، هر طرف تقریبا حدود 3 دقیقه. اما اگر 3 دقیقه بیشتر زمان برد تا قهوه ای شود هیچ موردی ندارد.

مرحله 4: در همان قابلمه پیاز، هویج و کرفس را اضافه کنید. در این مرحله نمک را اضافه کنید تا رطوبت حاصل از سبزیجات از بین برود. این مرحله حدود 8 دقیقه طول می کشد. رب گوجه فرنگی را در این حین اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. بهد از آن ساقه های قهوه ای شده را به قابلمه برگردانید و شراب سفید را اضافه کنید و نصفی از مایع را. گل گارنی و 2 لیوان از عصاره مرغ را اضافه کرده و تا با همدیگر به جوش آید. سپس حرارت را تا درجه پایین کاهش دهید. بگذارید قابلمه با محتویاتش حدود 1 ساعت و نیم یا بیشتر جوش بخورد تا زمانی که گوشت از استخوان خارج شود. تنها هر 15 دقیقه یک بار یک چرخشی به گوشت بدهید و در صورت لزوم میزان بیشتری از عصاره مرغ را اضافه کنید . معمولا همیشه سطح مایع پخت و پز باید بیشتر از جامدات داخل قابلمه باشد.

مرحله ی پنجم: زمانی که تست کردید و متوجه پخته شدن آن می شوید ظرفی مناسب را در نظر بگیرید. دقت زیادی را باید زمان کشیدن این گوشت به خرج دهید و به آرامی ریسمان را از ساقه ی گوشت جدا کنید و داخل ظرف قرار دهید.

مرحله 6: راستی دیگر نیازی به گارنی های گل مانند نیست. آن ها را دور بریزید.

مرحله ی 7: این مرحله، مرحله نهایی محسوب می شود . تمام آب گوشت و سس را از قابلمه بر روی گوشت ها و یا ظرفی دیگر بریزید. راستی جعفزی خرد شده و لیمو را به عنوان چاشنی فراموش نکنید.